Debata o wojnie w Ukrainie
Wobec wojny w bliskiej nam Ukrainie mamy tysiące pytań. Jak to w ogóle mogło się stać? Co naprawdę się dzieje? Co grozi Ukrainie, światu, nam samym? Co robić w tej sytuacji?
1 marca na 2. i 3. lekcji na te i podobne pytania starali się odpowiedzieć panowie: Bartosz Borkowski (autor książki "Ku Wojnie" i kanału "Oblicza XX wieku", nauczyciel historii), Bogdan Topa (nauczyciel historii i Wos) i Marcin Nałęcz–Sadowski (nauczyciel historii). Dzielili się swoją wiedzą i opiniami szczerze, rzeczowo i merytorycznie - dziękujemy!
Aby umożliwić wygodny udział wszystkim zainteresowanym zdecydowaliśmy się na formę zdalną: poszczególne klasy pozostały w swoich salach, łącząc się z panelem ekspertów przez Teams. Poprzedniego dnia uczniowie zgłaszali pytania; te pojawiające się w czasie debaty można było zadawać na czacie. Dyskusję moderowali uczniowie kl. 2a, Wiktoria i Albert; nad całością czuwała p. Edyta Romanowska.
Debata, przewidziana na jedną godzinę lekcyjną, przeciągnęła się na dwie. Ostatnie pytania dotyczyły:
- Wiarygodności informacji wojennych:
- korzystajmy tylko ze sprawdzonych źródeł! - sianie zamętu jest w interesie agresora! Nie publikujmy i nie przekazujmy dalej filmików i informacji z niesprawdzonych źródeł, zwłaszcza z mediów społecznościowych. Nie przyczyniajmy się do akcji dezinformacyjnej. Jest to działanie bardzo szkodliwe, nawet jeśli bez złych intencji. - Jak możemy pomóc ofiarom wojny?
- w szkole organizowane są aktualnie dwie zbiorki, ale ważniejszy od pomocy materialnej może być wolontariat: ktoś te dary musi przeselekcjonować, zapakować, przewieźć... W naszej dzielnicy (Mokotów) pracę tę koordynuje Dom Kultury "Kadr". Wśród ilustracji znajdziecie QR kod do informacji o wolontariacie.
[miniatura: napis "debata on-line" na tle flagi Ukrainy]
Utworzono: 02 marca 2022, 10:49Aktualizacja: 03 marca 2022, 09:39