Wychowanie fizyczne
Kryteria oceniania z WF (do pobrania, .doc 23 KB): WF
Kryteria oceniania z WF (do pobrania, .doc 23 KB): WF
PZO z wychowania fizycznego w CLVI LO Integracyjnym w Warszawie
Ocena |
Wymagania edukacyjne |
Uwagi |
6 |
|
Ocenę można podwyższyć uczniowi, który z różnych powodów nie może w pełni realizować zadań wynikających z programu nauczania pod warunkiem, że: sumiennie i aktywnie uczestniczy w lekcjach wychowania fizycznego, jak i w zajęciach fakultatywnych, w miarę swoich możliwości podnosi swoją sprawność fizyczną – wykazuje stałe postępy w usprawnianiu.
|
5 |
|
|
4 |
|
|
3 |
|
|
2 |
w- f lub często je opuszczał
|
|
1 |
|
Ocenę śródroczną i roczną wystawiamy na podstawie ocen cząstkowych.
Uczeń powinien aktywnie uczestniczyć na lekcjach. Wykonywać wszystkie polecenia nauczyciela (dotyczy to również uczniów niećwiczących) oraz przestrzegać zasad bezpieczeństwa. Uczeń zobowiązany jest do posiadania stroju sportowego (sportowa koszulka i spodenki, obuwie sportowe zmienne). W przypadku, gdy uczeń nie ćwiczy na lekcji zobowiązany jest do przebywania w bezpośredniej bliskości swojej grupy w miejscu wyznaczonym przez nauczyciela.
Uczeń w półroczu może być 3 razy być nieprzygotowany do zajęć bez konsekwencji, czwarte nieprzygotowanie będzie ocenione oceną niedostateczną. Kolejne nieprzygotowania będą skutkowały obniżeniem oceny na półrocze lub koniec roku.
Uczeń nieprzygotowany do lekcji z powodu braku stroju sportowego jest oceniany za pomocą skrótu np. Dwa razy w półroczu uczeń ma możliwość otrzymania oceny celującej za wzorowe przygotowanie do zajęć lekcyjnych.
W każdym miesiącu nauki uczeń otrzymuje ocenę za aktywność na podstawie zaangażowania w pracę na lekcji.
Uczeń zobowiązany jest do systematycznego uczestnictwa w zajęciach.
Uwagi:
Respektowane są zwolnienia:
Jest to dodatkowa działalność na rzecz aktywności fizycznej w szkole i poza nią i obejmuje:
ü aktywny udział w organizowaniu imprez sportowo – rekreacyjnych
ü udział w zajęciach sportowo – rekreacyjnych na terenie szkoły
ü godne reprezentowanie szkoły w zawodach sportowych
W tym bloku tematycznym zawarto treści dotyczące zdrowia i jego diagnozowania w kontekście przeciwdziałania chorobom cywilizacyjnym i zawodowym
Występujące u uczniów specyficzne trudności i deficyty rozwojowe są podstawą do obniżenia wymagań edukacyjnych oraz dostosowanie poziomu wiedzy czy umiejętności sprowadzanych do możliwości indywidualnych ucznia – zgodnie z opinią Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej. Oceniając tych uczniów bierzemy pod uwagę: