Praktyczna matematyka
PRZEDMIOTOWE ZASADY OCENIANIA
PRAKTYCZNA MATEMATYKA
Podczas zajęć stosuje się karty samooceny ucznia i oceny ucznia przez nauczyciela, mające na celu w dłuższej perspektywie zachęcenie uczniów do zdrowej rywalizacji, mobilizacji do wykazania się wiedzą i umiejętnościami oraz zachęcenia do zaangażowania się w rozwiązywanie zadań problemowych dotyczących dnia codziennego, jak również przestrzegania dyscypliny pracy, jakości wykonywanej pracy i umiejętność kontrolowania przebiegu pracy oraz jej rezultatów.
Kryteria wystawiania ocen śródrocznych i końcoworocznych:
- Ze względu na specyficzny charakter zajęć decydującym czynnikiem na otrzymanie pozytywnej oceny jest obecność na zajęciach.
Osoby których frekwencja wynosić będzie:
ponad 91% mogą ubiegać się o ocenę celującą
od 80% – 91% mogą ubiegać się o ocenę bardzo dobrą
od 61% – 79% mogą ubiegać się o ocenę dobrą
od 50% – 60% mogą ubiegać się o ocenę dostateczną
49% i poniżej nie będą klasyfikowane i mogą ubiegać się o ocenę dopuszczającą
- Ilość punktów z kart samooceny i kart oceny nauczyciela (15 kart pracy na półrocze, razem maksymalnie 60 pkt).
Przeliczenie punktów na ocenę szkolną będzie zgodne z zasadami wewnątrzszkolnych zasad oceniania.
Karty oceny pracy uczniów przez nauczyciela:
Karta oceny pracy zespołowej (każdorazowo po zajęciach)
KRYTERIUM (efektywna współpraca w zespole podczas rozwiązywania zadań problemowych) |
TAK 2 pkt |
CZĘŚCIOWO 1 pkt |
NIE 0 pkt |
SUMA PUNKTÓW 0-2 pkt |
Karta samooceny ucznia (każdorazowo po zajęciach)
KRYTERIUM
(efektywna współpraca w zespole podczas rozwiązywania zadań problemowych) |
TAK 2 pkt
|
CZĘŚCIOWO 1 pkt
|
NIE 0 pkt
|
SUMA PUNKTÓW 0-2 pkt
|