EUROPEAN EDUCATION AND CULTURE EXECUTIVE AGENCY (EACEA)
EACEA.A – Erasmus+, EU Solidarity Corps
A.1 – European Higher Education
EUROPEJSKA AGENCJA WYKONAWCZA DS. EDUKACJI I KULTURY (EACEA)
EACEA. A – Erasmus+, Korpus Solidarności UE
A.1 – Europejskie szkolnictwo wyższe
UMOWA O UDZIELENIE DOTACJI
Projekt Nr 101085232 — EUpress
PREAMBUŁA
Niniejsza Umowa („Umowa”) zostaje zawarta między następującymi stronami:
z jednej strony,
Europejską Agencją Wykonawczą ds. Edukacji i Kultury (EACEA) („agencja wykonawcza UE” lub „organ przyznający dotacje”), w ramach uprawnień przekazanych przez Komisję Europejską („Komisja Europejska”),
I z drugiej strony,
„koordynatorem”:
UNIVERSITA DEGLI STUDI ROMA TRE (UNIROMA3), 999866107, z siedzibą w VIA OSTIENSE 133, ROMA 00154, Włochy,
oraz następującymi beneficjentami, jeżeli podpiszą oni „formularz przystąpienia” (zob. załącznik 3 i art. 40):
CONSEJERIA DE EDUCACIÓN – JUNTA DE ANDALUCIA (Conservatorio),
934898708, z siedzibą w CALLE JUAN ANTONIO DE VIZARRÓN S/N, Sevilla 41092, Hiszpania,
MIASTO STOŁECZNE WARSZAWA (CLVI), 994575630, z siedzibą przy PLACU BANKOWYM 3/5, 00-950 WARSZAWA, Polska
IST SUP STATALE NICCOLO MACCHIAVELLI (Machiavelli), 944534494, z siedzibą przy PIAZZA INDIPENDENZA 7, ROMA 00185, Włochy,
LICEO STATALE F. PETRARCA (PETRARCA), 945488004, z siedzibą w VIA CAVOUR 44, AREZZO 52100, Włochy,
COLEGIUL TEHNIC EMANUIL UNGUREANU (Timisoara), 948280149, z siedzibą w PTA IANCU HUNIADE 3, TIMIŞOARA 300029, Rumunia.
Projekt „Eupress” wystartował!
Projekt ” EUpress” powstał z inicjatywy Uniwersytetu Roma Tre i sieci szkół średnich z czterech krajów Unii Europejskiej. Jest podzielony na trzy lata działań mających na celu promowanie umiejętności krytycznych i pozytywnych działań w sprawie głównych kwestii europejskich dotyczących wpływu Next Gen EU na młode pokolenia. Metodologia projektu oparta jest na wiedzy o historii, instytucjach i funkcjonowaniu Unii Europejskiej, a na celu ma stworzenie treści dziennikarskich, opinii, ankiet oraz infografik dotyczących głównych tematów debaty Next Gen UE. Faza pierwsza to badanie korzeni myśli europejskiej. Druga to nabycie umiejętności dziennikarskich (weryfikacja faktów oraz redakcja online i osobista , tworzenie treści multimedialnych itp.) Trzecia faza związana jest z publikacją treści poszczególnych warsztatów i wyników Szkół Letnich, a następnie publikacją treści stworzonych przez wszystkich uczestników na platformie Euractiv, w mediach internetowych obecnych w Europie oraz stworzenie interaktywnego Notatnika przy współudziale M&C. Obszary tematyczne prac, które zostaną opracowane, będą w pełni zgodne z filarami składającymi się na plan UE nowej generacji: instytucje europejskie, Europa narodów; Konstytucje; Prawa i obowiązki; Edukacja ekonomiczna; Europa badań i nauki; Europa pracy; Zielona Europa; Solidarna i inkluzywna Europa; Europa kultur; Sieć i cyfrowa Europa.
Projekt ten wynika z potrzeby opracowania innowacyjnego i atrakcyjnego modelu ponadnarodowej, wielopoziomowej europejskiej edukacji obywatelskiej dla uczniów szkół średnich. Wychodząc od analizy różnic w podejściu do programów nauczania w różnych krajach uczestniczących, proponuje się opracowanie i wdrożenie na zasadzie eksperymentu, wielopoziomowej europejskiej edukacji obywatelskiej, poprzez wykorzystanie aktualnych zagadnień, które obejmują przyszłość młodych pokoleń oraz metodologię dziennikarską. W tym celu zostanie opracowany i udostępniony w różnych językach multimedialny zeszyt tematyczny projektu.
W tym procesie Uniwersytet Roma 3, dysponując dużym doświadczeniem w różnych projektach w poprzednich edycjach programu Erasmus+, będzie koordynatorem projektu i zapewni niezbędne wsparcie w celu wdrożenia narzędzi operacyjnych i wzmocnienia wpływu działań projektowych poprzez rozpowszechnianie wyników w europejskiej sieci medialnej.
W ramach projektu planowane są różnego rodzaju działania w zakresie mobilności, skierowane zarówno do studentów/uczniów, jak i kadry nauczycielskiej, w tym seminarium dla nauczycieli i szkoła letnia na wyspie Ventotene, miejscu, w którym w 1941 roku Altiero Spinelli, Ernesto Rossi i Eugenio Colorni opracowali Manifest na rzecz wolnej i zjednoczonej Europy, znany jako „Manifest z Ventotene”.
Cele ogólne:
- Zdobycie wiedzy o procesie integracji europejskiej i zrozumienie jej przyczyn.
- Zrozumienie roli Europy w obecnym scenariuszu społeczno-politycznym i postawienie hipotezy możliwych przyszłych scenariuszy.
- Ocena roli młodych ludzi w Europie w globalnych wyzwaniach trzeciego tysiąclecia.
- Rozwijanie zaufania do siły zaangażowania i współpracy, które umożliwiły funkcjonowanie Unii Europejskiej.
- Zdobywanie formalnej i nieformalnej wiedzy na temat dydaktycznych i popularnych modeli bycia obywatelami Europy.
- Budowanie prototypów narzędzi edukacyjnych do wykorzystania na dużą skalę.
27 lutego swoje działania w ramach projektu rozpoczynają nasi nauczyciele.
Projekt jest w całości finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Numer projektu: 101085232
Nazwa projektu: EUpress. Knowing and Communicating Europe Project akronim: EUpress
Decyzja: ERASMUS-JMO-2022-NETWORKS
Wątek: ERASMUS-JMO-2022-SIECI-SZKOŁY
Rodzaj działania: Dotacje ryczałtowe w ramach programu ERASMUS
Organ przyznający dotację: Europejska Agencja Wykonawcza ds . Edukacji i Kultury
Grant zarządzany w ramach unijnego portalu finansowania i przetargów: Tak (e-dotacje)
Data rozpoczęcia projektu: pierwszy dzień miesiąca następującego po dacie wejścia w życie
Data zakończenia projektu: data rozpoczęcia + miesiące trwania
Czas trwania projektu: 36 miesięcy Umowa konsorcjum: Tak