Warsztaty zajęć kreatywności
Formy i kryteria oceniania.
Podczas zajęć stosuje się oceny cząstkowe dla własnego użytku, w celu zachęcenia do zdrowej rywalizacji między uczniami, mobilizacji do wykazania się wiedzą i umiejętnościami oraz zachęcenia do zaangażowania się w ćwiczenia. Prezentowania informacji opartej na faktach lub uzyskanej w drodze badań. Oceny mają na celu zachęcenia dodawania komentarzy do informacji lub uzupełnienie.
Na uzyskanie oceny wyższej prócz klasyfikacji brana będzie pod uwagę ocena:
- umiejętności łączenia teorii z praktyką,
- przestrzegania dyscypliny pracy,
- jakość wykonywanej pracy,
- umiejętność kontrolowania przebiegu pracy oraz jej rezultatów, eliminowania błędów,
- umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy na pozostałych zajęciach
- testy badające giętkość, płynność i oryginalność
- badanie wyników testów na kreatywność
- odpowiedzi ustne
- kartkówki
- aktywność na lekcji
- praca samodzielna ucznia lub grupy uczniów
- zrozumienie tematu
- posługiwania się wiedzą, pojęciami,
- selekcjonowania materiału,
- wyciągania wniosków,
- dostrzegania związków przyczynowo skutkowych,
- poprawność językowa.
Kryteria oceniania odpowiedzi ustnych:
- zawartość merytoryczna (poprawność rzeczowa i wyczerpanie tematu)
- argumentacja
- wyrażanie sądów
- stosowanie terminologii
- sposób prezentacji (samodzielność wypowiedzi, poprawność językowa, płynność, logiczne myślenie).
Kryteria otrzymywania ocen semestralnych i końcoworocznych
Ze względu na specyficzny charakter zajęć, które są prowadzone w formie treningów, decydującym czynnikiem na otrzymanie pozytywnej oceny jest obecność na zajęciach.
osoby których frekwencja wynosić będzie:
ponad 91% mogą ubiegać się o ocenę celującą
od 80% – 91% mogą ubiegać się o ocenę bardzo dobrą
od 61% – 79% mogą ubiegać się o ocenę dobrą
od 50% – 60% mogą ubiegać się o ocenę dostateczną
49% i poniżej nie będą klasyfikowane i mogą ubiegać się o ocenę dopuszczającą.