Ratownictwo medyczne
Ratownictwo medyczne
Kryteria oceniania
Ocena – Celująca
Uczeń:
· inicjuje dyskusje na określony temat
· posiadł wiedzę i umiejętności znacznie wykraczające poza program nauczania przedmiotu
· systematycznie wzbogaca swoją wiedzę i umiejętności, dzieli się nimi z grupą
· biegle posługuje się zdobytymi wiadomościami w rozwiązywaniu problemów
teoretycznych i praktycznych
· proponuje rozwiązania wykraczające poza program nauczania
· odnosi sukcesy w rywalizacji pozaszkolnej/pozalekcyjnej w konkursach, których
tematyka pokrywa się z treściami kształcenia realizowanymi na zajęciach ratownictwa medycznego
Ocena – Bardzo dobra
Uczeń:
· potrafi zastosować posiadaną wiedzę do rozwiązywania zadań i problemów w nowych sytuacjach
· samodzielnie rozwiązuje zadania i problemy postawione przez nauczyciela
· bezbłędnie wykonuje działania ratownicze, koryguje błędy kolegów, odpowiednio
wykorzystuje sprzęt i środki ratownicze
· sprawnie wyszukuje w różnych źródłach informacje o sposobach alternatywnego
działania (także doraźnego)
Uczeń opanował wszystkie treści programu i sprawnie wykorzystuje wiedzę z innych
przedmiotów do wykonywania zadań z zakresu ratownictwa medycznego.
Ocena – Dobra
Uczeń:
· samodzielnie korzysta ze wskazanych źródeł informacji
· poprawnie rozumuje w kategoriach przyczynowo-skutkowych
· samodzielnie wykonuje typowe zadania o niewielkim stopniu złożoności
· podejmuje wybrane zadania dodatkowe
· jest aktywny na lekcjach
· poprawnie wykonuje działania ratownicze, umie dobrać sprzęt i środki ratownicze do rodzaju urazu/ zranienia
Uczeń opanował wszystkie podstawowe treści programu oraz niektóre treści ponadpodstawowe.
Ocena – Dostateczna
Uczeń:
· pod kierunkiem nauczyciela wykorzystuje podstawowe źródła informacji
· rozwiązuje typowe zadania teoretyczne lub praktyczne o średnim stopniu trudności
· przejawia przeciętną aktywność
· potrafi podjąć działania podnoszące własne bezpieczeństwo
Uczeń opanował podstawowe treści programu, pozwalające na podejmowanie działań
ratowniczych i zabezpieczających.
Ocena – Dopuszczająca
Uczeń:
· z pomocą nauczyciela wykonuje proste zadania
· opanował najbardziej elementarne umiejętności z zakresu przedmiotu
Uczeń ma braki w opanowaniu minimum programowego, ale nie przekreślają one możliwości uzyskania przez ucznia podstawowej wiedzy z przedmiotu w ciągu dalszej nauki.
Ocena – Niedostateczna
Uczeń:
· nie potrafi wykonać najprostszych poleceń, wymagających zastosowania elementarnych
umiejętności
. nie opanował wiadomości i umiejętności określonych minimum programowym