Regulamin
Regulamin Rekrutacji
CLVI Liceum Ogólnokształcące Integracyjne
„Przy Łazienkach Królewskich”
w Warszawie w roku szkolnym 2020/2021
Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 ze zm.) – rozdział 6.
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 sierpnia 2019 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. poz. 1737).
3. Zarządzenie nr 8 Mazowieckiego Kuratora Oświaty z dnia 31 stycznia 2020 r. w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2020/2021.
4. § 11b ust. 2 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 z późn.zm.).
§ 1.Warunki i kryteria rekrutacji
- CLVI LO Integracyjne przeprowadza rekrutację dla absolwentów szkół podstawowych do czteroletniego liceum ogólnokształcącego.
- Uczniowie ubiegający się o przyjęcie do klas pierwszych są zarejestrowani w elektronicznym systemie wspomagania rekrutacji. Kandydat wypełnia wniosek w systemie, wybierając dowolną liczbę szkół prowadzonych przez m.st. Warszawę, a w nich dowolną liczbę oddziałów oraz określa kolejność wyboru oddziałów w porządku od najbardziej do najmniej preferowanych. System zakwalifikuje kandydata do najwyższego wybranego przez niego oddziału, do którego kandydat uzyska wystarczającą liczbę punktów.
3. W toku rekrutacji kandydaci i ich rodzice (prawni opiekunowie, albo osoby lub podmioty
sprawujące pieczę zastępczą nad dzieckiem)posługują się następującymi dokumentami:
1) wniosek wydrukowany z systemu elektronicznego wspomagania rekrutacji, potwierdzony podpisem kandydata i jego rodziców (prawnego opiekuna, albo osobę lub podmiot sprawujący pieczę zastępczą nad dzieckiem),
2) kopia świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz kopia zaświadczenia o szczegółowych wynikach sprawdzianu ósmoklasisty, poświadczone za zgodność z oryginałem,
3) oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i oryginał zaświadczenia o szczegółowych wynikach sprawdzianu ósmoklasisty,
4) inne dokumenty wskazane przez organ prowadzący szkołę w systemie elektronicznego wspomagania rekrutacji.
4. Niezłożenie w odpowiednim terminie któregokolwiek z wymaganych dokumentów określonych w ustępie 3. Regulaminu spowoduje niedopuszczenie kandydata do postępowania rekrutacyjnego.
5. O przyjęciu kandydata do oddziału klasy pierwszej w trakcie postępowania rekrutacyjnego decyduje uzyskana przez niego lokata na listach kandydatów do szkoły uzyskana w wyniku postępowania rekrutacyjnego.
6. Uczniowie przyjęci do szkoły, poza dokumentami wymaganymi w systemie rekrutacji zobowiązani są do złożenia w sekretariacie szkoły:
1) dwóch fotografii; każda podpisana imieniem i nazwiskiem
2) kwestionariusza kandydata dostępnego na stronie internetowej (www.lo156.pl) lub sekretariacie.
3) dokumentacji medycznej – karta zdrowia,
7. Rekrutacja uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego odbywa się według zasad opisanych w § 4.
8. Laureaci lub finaliści ogólnopolskiej olimpiady przedmiotowej oraz laureaci konkursu przedmiotowego o zasięgu wojewódzkim lub ponadwojewódzkim przyjmowani są w pierwszej kolejności.
§ 2.Zasady punktacji
- Kandydaci do klas pierwszych w postępowaniu rekrutacyjnym mogą otrzymać maksymalnie 200 punktów. Punkty przyznawane są za:
- maksymalnie 100 punktów - liczba punków możliwych do uzyskania za sprawdzian ósmoklasisty po szkole podstawowej. W systemie rekrutacji liczą się szczegółowe wyniki sprawdzianu wyrażone w skali procentowej przeliczonej na punkty z użyciem współczynnika 0,35 dla zadań z zakresu:
- języka polskiego
- matematyki
oraz wynik procentowy przeliczony na punkty z użyciem współczynnika 0,3 z zakresu
- języka obcego nowożytnego
- maksymalnie 100 punktów - oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z języka polskiego, matematyki i dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych wskazanych w niniejszym regulaminie (§ 2. Ust.2. pkt 1- 4) oraz za inne osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, o których mowa w ust. 4. niniejszego regulaminu.
- W postępowaniu rekrutacyjnym do poszczególnych klas ponadpodstawowych punktowane są oceny z następujących przedmiotów:
- Klasa 1A: język polski, matematyka, język angielski oraz historia lub wos*
- Klasa 1B: język polski, matematyka, język angielski oraz geografia lub fizyka *
- Klasa 1C: język polski, matematyka, język angielski oraz biologia lub chemia*
- Klasa 1D: język polski, matematyka, język angielski oraz fizyka lub geografia*
*brana jest pod uwagę wyższa z ocen
- Za ocenę z każdego przedmiotu wymienionego w ustępie 2. kandydat otrzymuje punkty według następującej skali:
Ocena |
Liczba punktów |
celujący |
18 punktów |
bardzo dobry |
17 punktów |
dobry |
14 punktów |
dostateczny |
8 punktów |
dopuszczający |
2 punkty |
- Inne punktowane osiągnięcia ucznia wymienione na świadectwie ukończenia szkoły:
- uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu ponadwojewódzkim organizowanym przez kuratorów oświaty na podstawie zawartych porozumień:
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów
2) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu międzynarodowym lub ogólnopolskim albo turniejem o zasięgu ogólnopolskim, przeprowadzanymi zgodniez przepisami wydanymi na podstawie art.22 ust.6 ustawy o systemie oświaty:
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 4 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty
3) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem o zasięgu wojewódzkim organizowanym przez kuratora oświaty:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu przedmiotowego – przyznaje się 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów
- tytułu finalisty konkursu przedmiotowego- przyznaje się 7 punktów
- tytułu laureata konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu tematycznego lub interdyscyplinarnego – przyznaje się 3 punkty.
4) uzyskanie w zawodach wiedzy będących konkursem albo turniejem, o zasięgu ponadwojewódzkim lub wojewódzkim, przeprowadzanymi zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 22 ust 6ustawy:
- dwóch lub więcej tytułów finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 10 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej - przyznaje się 7 punktów,
- dwóch lub więcej tytułów finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 5 punktów,
- tytułu finalisty konkursu z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych objętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 7 punktów,
- tytułu laureata turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 3 punkty,
- tytułu finalisty turnieju z przedmiotu lub przedmiotów artystycznych nieobjętych ramowym planem nauczania szkoły artystycznej – przyznaje się 2 punkty;
5) uzyskanie wysokiego miejsca w zawodach wiedzy innych niż wymienione w pkt 1-4, artystycznych lub sportowych, organizowanych przez kuratora oświaty lub inne podmioty działające na terenie szkoły, na szczeblu:
a) międzynarodowym – przyznaje się 4 punkty,
b) krajowym – przyznaje się 3 punkty,
c) wojewódzkim – przyznaje się 2 punkty,
d) powiatowym – przyznaje się 1 punkt.
- W przypadku, gdy kandydat ma więcej niż jedno szczególne osiągnięcie w zawodach wiedzy, artystycznych i sportowych, o których mowa w ust.1, wymienione na świadectwie ukończenia gimnazjum lub szkoły podstawowej, maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania za wszystkie osiągnięcia wynosi 18 punktów.
- Za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej z wyróżnieniem, przyznaje się 7 punktów.
- W przypadku przeliczania na punkty kryterium za osiągnięcia w zakresie aktywności społecznej, w tym na rzecz środowiska szkolnego, w szczególności w formie wolontariatu – przyznaje się 3 punkty.
5. W przypadku osób zwolnionych z obowiązku przystąpienia do sprawdzianu ósmoklasisty przeliczane na punkty są oceny z języka polskiego, matematyki i języka obcego nowożytnego wymienionych na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej, przy czym w przypadku:
1) języka polskiego i matematyki stosuje się skalę:
a) za ocenę celującą – po 35 punktów
b) za ocenę bardzo dobrą – po 30 punktów
c) za ocenę dobrą – po 25 punktów
d) za ocenę dostateczną – po 15 punktów
e) za ocenę dopuszczającą – po 10 punktów;
2) z języka obcego nowożytnego stosuje się skalę:
a) za ocenę celującą – 30 punktów
b) za ocenę bardzo dobrą – 25 punktów
c) za ocenę dobrą – 20 punktów
d) za ocenę dostateczną – 10 punktów
e) za ocenę dopuszczającą – 5 punktów.
6. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunków kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
7. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie brane są pod uwagę łącznie następujące kryteria:
1) wielodzietność rodziny kandydata
2) niepełnosprawność kandydata
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą
8. Dokumenty potwierdzające prawo do skorzystania z uprawnień wymienionych w ust 7:
- Oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata,
- Orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne.
- Prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem,
- Dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą.
9. Oświadczenia o których mowa w punkcie 1 i 3 ust. 8 składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: ”Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia" i złożyć podpis.
§ 3. Szczegółowy kalendarz rekrutacji na rok szkolny 2020/2021
- Od 15 czerwca 2020r. do 10 lipca 2020 r. do godz. 15.00 - Składanie wniosków o przyjęcie do szkoły*. Uczniowie szkół, dla których organem prowadzącym jest m.st. Warszawa logują się do systemu wprowadzając login i hasło uzyskane w macierzystych szkołach. Uczniowie szkół, dla których m.st. Warszawa nie jest organem prowadzącym samodzielnie zakładają konta w systemie, wprowadzając własny login i hasło.
- Od 26 czerwca 2020r. do 10 lipca 2020r. do godz. 15.00 - Składanie świadectw ukończenia szkoły podstawowej. Kandydaci składają kopię świadectwa ukończenia szkoły poświadczoną za zgodność z oryginałem* lub oryginał oraz inne wymagane dokumenty* w szkole pierwszego wyboru.
- Od 31 lipca do 4 sierpnia 2020 r. do godz. 15.00 – Składanie zaświadczenia o wyniku egzaminu ósmoklasisty* oraz zmiana przez kandydata wniosku o przyjęcie, w tym zamiana szkół, do których kandyduje.
- 12 sierpnia 2020 r. - Komisje rekrutacyjne ogłaszają listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia.**
- Od 13 sierpnia do 18 sierpnia 2020 r. do godz. 15.00 - Potwierdzanie woli przyjęcia. Kandydaci potwierdzają wolę podjęcia nauki w szkole, do której zostali zakwalifikowani poprzez złożenie oryginałów: świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz zaświadczenia o szczegółowych wynikach sprawdzianu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone w uzupełnieniu wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej
- 19 sierpnia 2020 r. do godz. 14.00 - Komisje rekrutacyjne ogłaszają listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.**
* W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty wniosek o przyjęcie do szkoły, w tym wymagane załączniki zgodnie z przepisy § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 (Dz. U. poz. 493 z póżn.zm.) mogą być procedowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej:
rekrutacja.lo156@edu.um.warszawa.pl
**Przepisy § 11b ww. rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID—19 umożliwiają w okresie ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty zapoznanie się rodziców i uczniów z wynikami postępowania rekrutacyjnego w formie list kandydatów (zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych oraz przyjętych i nieprzyjętych) podanymi do publicznej wiadomości także na stronach internetowych tych jednostek. – lo156.pl
§ 4. Rekrutacja uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego.
- Decyzję o przyjęciu kandydata z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanego ze względu na niepełnosprawność, do oddziału integracyjnego podejmuje dyrektor szkoły na podstawie rekomendacji Zespołu Kwalifikacyjnego, do którego kompetencji należeć będzie analiza treści aktualnego orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanego na dany etap edukacyjny oraz analiza osiągnięć edukacyjnych. Komisja zastrzega sobie prawo do umówienia spotkania z kandydatem i jego rodzicami/prawnymi opiekunami.
- Do szkoły przyjmowani są uczniowie:
- słabosłyszący
- słabowidzący
- niepełnosprawni ruchowo, w tym z afazją (ale nieporuszający się na wózku)
- niepełnosprawni intelektualnie w stopniu lekkim
- z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera
- z niepełnosprawnością sprzężoną
- zagrożeni niedostosowaniem społecznym
§ 5. Uwagi ogólne dotyczące rekrutacji
- Dyrektor szkoły powołuje Szkolną Komisję Rekrutacyjna (w skrócie SKR), wyznacza przewodniczącego, określa zadania członków.
- Szkolna Komisja Rekrutacyjna podaje informacje o warunkach rekrutacji, przeprowadza postępowanie rekrutacyjno-kwalifikacyjne zgodnie z kryteriami określonymi w regulaminie, ogłasza listę kandydatów zakwalifikowanych do przyjęcia, ogłasza listę kandydatów przyjętych do szkoły, rozstrzyga w sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie i nierozstrzygniętych w szczegółowych przepisach, sporządza protokół postępowania kwalifikacyjnego.
- Dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego dyrektor powołuje Zespół Kwalifikacyjny (psycholog, pedagog, wychowawca, nauczyciel wspomagający), który kieruje się zasadą takiego doboru, aby każdy uczeń mógł w pełni korzystać oferty edukacyjnej szkoły.
- O przyjęciu do oddziału klasy pierwszej ucznia powracającego z zagranicy decyduje Dyrektor szkoły.
- O przyjęciu dziecka do szkoły w trakcie roku szkolnego, w tym do oddziału klasy pierwszej, decyduje Dyrektor szkoły.
- Liczbę oddziałów i miejsc w poszczególnych oddziałach określa Dyrektor szkoły w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę.
§ 6. Procedury odwoławcze
- Rodzicom/prawnym opiekunom ucznia, który nie został przyjęty do CLVI Liceum Ogólnokształcącego Integracyjnego przysługuje prawo złożenia do Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej wniosku o uzasadnienie decyzji odmowy przyjęcia. Wniosek taki musi mieć formę pisemną i może być złożony w terminie do 22 sierpnia 2020 r.
- Szkolna Komisja Rekrutacyjna w terminie 3 dni od daty wpłynięcia wniosku wydaje pisemne uzasadnienie decyzji o nieprzyjęciu dziecka do placówki.
- Rodzic/prawny opiekun w terminie 3 dni od otrzymania uzasadnienia ma prawo odwołać się od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej do dyrektora szkoły. Odwołanie musi mieć formę pisemną i musi być rozpatrzone przez dyrektora szkoły w terminie 3 dni od daty wpływu.
- Na decyzję dyrektora przysługuje rodzicom/prawnym opiekunom prawo złożenia skargi do sądu administracyjnego.
Utworzono: 03 listopada 2015, 10:06
Aktualizacja: 17 czerwca 2020, 09:14